Strona główna - Oferta Centrum - Warsztaty/wyjazdy - Kim jesteśmy - Kontakt - Mapa Strony

"Zobacz - w małym żołędziu drzemie potężny dąb, z niepozornego jajka wykluwa się piękny ptak. Pamiętaj, że w najwznioślejszej wizji twojej duszy zawsze rodzi się Anioł... Marzenia są nasionami rzeczywistości, więc rozsiewaj je świadomie i mądrze"
 
Dieta kapuściana

 
 

Kapusta ma wiele wartości; jedną z jej zalet, wykorzystaną właśnie w omawianej diecie, jest to, że przyspiesza ona przemianę materii.

Kapusta w każdej postaci zawiera dużo białka, witaminy C, prowitaminę A, witaminy B, PP, K, U, sole potasu, wapnia, fosforu i siarki oraz substancje antynowotworowe.

Sok z kapusty kiszonej zawiera całą masę witamin, zwiększa wydzielanie soków trawiennych, wzmacnia wątrobę, śledzionę
i żołądek. Poprawia również apetyt oraz pomaga przy zaparciach.
Stosować go można również do łagodzenia ukąszeń owadów, bólów reumatycznych oraz wspomagająco podczas oczyszczaniu dróg oddechowych przy astmie, bronchicie, anginie.

Surowa kapusta dezynfekuje i przyspiesza gojenie ran, oparzeń, natomiast sok z surowej białej kapusty leczy wrzody żołądka i dwunastnicy.

Dzięki swojemu bogatemu składowi kapusta przeciwdziała m.in. wypadaniu włosów, miażdżycy, reguluje pracę serca, usuwa z organizmu nadmiar płynów, jest skuteczna w leczenie kamicy nerek, wspomaga walkę z nowotworami.
Zmiażdżona i zmieszana z olejem kapusta leczy żylaki, owrzodzenia, obrzęki stawów, zakrzepowe zapalenie żył.

Na czym polega dieta kapuściana? Otóż można jeść wszystko, lecz podstawę posiłków stanowią wszelkie rodzaje kapusty oraz zieleniny /sałata, szpinak, jarmuż, świeże zioła i natki/. Na liście polecanych produktów wysoką pozycję zajmują kiszonki.

A oto kilka pozostałych zaleceń tej diety:

staramy się spożywać jak najmniej cukru, ponieważ spowalnia on proces chudnięcia
poza winem nie spożywamy alkoholu
pomiędzy posiłkami, jeśli doskwiera nam głód, możemy jeść takie rzeczy jak: marchew, jabłko,
seler, grejpfrut, kapusta kiszona
kapustę słodką gotujemy przez jakiś czas bez przykrycia; można dodać do jej gotowania kawałek selera oraz kminek
warzyw nie poddajemy zbyt długiej obróbce termicznej; najbardziej wartościowe są warzywa półsurowe, gdyż zawierają dużo błonnika, sporo wartości odżywczych, a poza tym są twarde,
co zmusza nas do dłuższego gryzienia, przeżuwania.

Dzięki diecie kapuścianej jesteśmy w stanie schudnąć około 3 - 4 kg tygodniowo. Ponadto jest ona bogata w wartości odżywcze, wzmacnia ciało, oczyszcza z toksyn i zwiększa poziom naszej energii. Polecana dla osób cierpiących na zaparcia i wszystkich pragnących obniżyć poziom cukru i cholesterolu we krwi. Można zastosować ją wiosną jako tygodniową kurację oczyszczającą organizm. Diety tej powinny unikać osoby z chorobami tarczycy i wątroby oraz mieszkający w rejonach ubogich w jod.

 

Poniżej kilka przykładów typowych dla tej diety posiłków
 

Śniadanie
jajecznica z 2 jajek i 3 plasterków tofu, pomidory z bazylią, surówka z kapusty pekińskiej, szpinaku, szczypiorku, sosu winegret, kromka chleba z miodem
2 kromki chleba z masłem i sałatą lub surówką, biały ser, miód
muesli z orzechami, jogurt naturalny, pomidory, sałata, chleb pełnoziarnisty
surówka z jajkami, orzechami i oliwkami, sok pomidorowy, ser

 

Obiad
kapuśniak, pieczona ryba, surówka z czerwonej kapusty, ser
zupa ogórkowa, gołąbki z warzywami /bez ryżu/ w sosie pomidorowym, duszony szpinak
makaron al dente z sosem pomidorowym i świeżą bazylią, surówka z sałaty, kapusty włoskiej, szpinaku, oliwek z sosem winegret, sok warzywny
zupa cebulowa, makaron al dente z warzywami
zupa jarzynowa, czerwona kapusta kiszona, brukselka

 

Kolacja
sałatka z kapusty, brokułów, cykorii, szczypiorku, bazylii i koperku, jogurt
sałatka z łososia, sałaty i cytryny, chleb z masłem i miodem
grzanki na oliwie z czosnkiem, kapusta z pieczarkami i kminkiem, ser
bukiet warzyw duszonych
omlet z groszkiem i duszonym szpinakiem

Pamiętajmy, że zachowaniu zdrowia i szczupłej sylwetki służy przede wszystkim umiar w jedzeniu, zażywanie ruchu, a także odpowiednia ilość snu.

W górę^