Strona główna - Oferta Centrum - Warsztaty/wyjazdy - Kim jesteśmy - Kontakt - Mapa Strony

"Zobacz - w małym żołędziu drzemie potężny dąb, z niepozornego jajka wykluwa się piękny ptak. Pamiętaj, że w najwznioślejszej wizji twojej duszy zawsze rodzi się Anioł... Marzenia są nasionami rzeczywistości, więc rozsiewaj je świadomie i mądrze"
 
Dieta makaronowa

 
 

Być może zdziwi nas fakt, że dieta na bazie makaronu nie tuczy,
a wprost przeciwnie, powoduje spory ubytek wagi, pozostając cały czas wartościową i odżywczą.

Na czym polega jej sekret?
Otóż zawarte w makaronie węglowodany złożone są wchłaniane partiami i spalane powoli, dlatego nasz organizm musi wydatkować sporo energii na czerpanie wartości odżywczych
z makaronu oraz kasz, ryżu i gruboziarnistego pieczywa. Trawienie tych produktów trwa kilka godzin, a nasz organizm spala w jego trakcie sporo kalorii, czego efektem jest redukcja nadmiaru tłuszczów i chudnięcie.

Uwaga!
Dieta makaronowa może wykorzystywać wyłącznie produkty z ziarna pszenicy twardej - durum.
Niestety w Polsce uprawia się jedynie tzw. miękką pszenice, której węglowodany są zupełnie inaczej skonfigurowane. Musimy więc korzystać z makaronów włoskich, lub produkowanych na bazie czystej mąki durum.

Makaron z mąki durum podnosi poziom serotoniny w mózgu, dzięki czemu chroni nas przed chandrą
i depresją. Zawiera on w swoim składzie tryptofan, zwiększający produkcję endorfin /hormonów szczęścia/. Poza tym węglowodany złożone zawarte we włoskim makaronie niwelują napady głodu, hamują łaknienie, zwłaszcza na słodycze.

Zalecenia diety:
jemy dużo makaronu /wyłącznie z mąki durum/, ale w małych porcjach
makaron gotujemy al dente, czyli na twardo
unikamy węglowodanów prostych, np. cukru
aby osiągnąć lepszy efekt odchudzający łączymy dietę makaronową z intensywnym ruchem

Dietę stosujemy około 3, 4 tygodni. Możemy dzięki niej stracić na wadze blisko 2 kg tygodniowo, osoby ćwiczące nawet do 3, 4 kg.

 

Przykładowe posiłki diety makaronowej
 

Śniadanie
1/2 szklanki koktajlu mlecznego z bananem, jajecznica z 2 jaj na oliwie z pomidorami i papryką, kromka chleba pełnoziarnistego
kawa lub herbata, rogalik z miodem lub musem owocowym
kromka chleba z chudą szynką, sałatka z pomidora
sok z pomarańczy, jajko, ser camembert, pomidor, papryka

 

Obiad
risotto z warzywami, oliwą, pieczarkami, 1/2 szklanki wina z wodą
100 g makaronu z sosem serowym z rybą, szklanka wina z wodą
100 g spaghetti z sosem pomidorowym, parmezanem, woda z cytryną

100 g makaronu, 100 g pieczonej ryby, sałata zielona z sosem winegret

 

Podwieczorek
100 g makaronu z czarnymi oliwkami, 2 plastry sera mozzarella, 2, 3 łyżki świeżych ziół
1/2 szklanki ryżu al dente lub muesli z owocami i łyżką orzechów, 1/2 szklanki jogurtu
sok wielowarzywny z krakersami
100 g makaronu z krewetkami, wino z wodą
100 g makaronu z owocami, sok z marchwi

 

Kolacja
sałatka z wędzonej ryby z 100 g makaronu, chudego jogurtu z ziołami
100 g makaronu, 10 oliwek, tuńczyk w sosie własnym, surówka z pora, cukini i koperku z sosem winegret
sałatka ze 100 g makaronu, 100 g sera mozzarella, pomidorów, papryki, surowego szpinaku
i sałaty z sosem winegret
lasagne z warzywami
100 g pizzy na cienkim spodzie z mozzarellą, groszkiem, fasolką szparagową, szklanka soku warzywnego z posiekanym selerem naciowym

W górę^