Strona główna - Oferta Centrum - Warsztaty/wyjazdy - Kim jesteśmy - Kontakt - Mapa Strony

"Zobacz - w małym żołędziu drzemie potężny dąb, z niepozornego jajka wykluwa się piękny ptak. Pamiętaj, że w najwznioślejszej wizji twojej duszy zawsze rodzi się Anioł... Marzenia są nasionami rzeczywistości, więc rozsiewaj je świadomie i mądrze"
 
Dieta w kolorze ognia

 
 

Jak sama nazwa wskazuje, dieta ta składa się głównie
z produktów w kolorze czerwonym, a także pomarańczowym
i żółtym. Barwniki te zawarte w roślinach mają dużo właściwości leczniczych, m.in. regulują trawienie, poprawiają apetyt, wspomagają pracę serca, dodają energii i poprawiają nastrój.

Żywność w kolorze czerwonym to głównie papryka i pomidory. Jedną z ich właściwości jest zmniejszenie ryzyka zawału serca, ponieważ zawierają one duże ilości potasu.
Pomidory zawierają również likopen, który wzmacnia odporność, leczy choroby układu krążenia i ma właściwości antynowotworowe /zwłaszcza koncentraty pomidorowe/.
Papryka zawiera kapsaicynę, która jest bardzo cenna dla naszego zdrowia - silnie antyrakotwórcza, przyspiesza spalanie kalorii. Ciekawostka - papryka zawiera 5 razy więcej witaminy C niż cytryna!

Dieta w kolorze ognia trwa 21 dni, ale można ją dowolnie przedłużać, nasz organizm sam nam podpowie kiedy ją zakończyć - poczujemy po prostu ochotę na menu w innych barwach.

Zasady diety w kolorze ognia:

spożywamy jak najwięcej warzyw i owoców, napojów w czerwonym kolorze
używamy raczej ostrych przypraw, głównie na bazie chili, zioła najlepiej świeże /tymianek, cząber, bazylia, melisa, majeranek, oregano/
oleje: kukurydziany, oliwa extra virgin
unikamy:
- smażenia na tłuszczu
- nabiału, żółtych serów, mleka
- słodyczy, cukru, miodu
- białego pieczywa, mąki i białego ryżu
- czarnej herbaty i mocnej kawy

Osoby z nadwagą mają możliwość zrzucenia w czasie 3 tygodni ok. 5 kg.
Dieta ta jest polecana zwłaszcza osobom z nadciśnieniem, chorobami serca, nerek i układu trawiennego. Stosować ją można przy cukrzycy, dobrze działa też na osoby ze skłonnościami
do zaparć. Jedną z jej cech charakterystycznych jest poprawa nastroju, dlatego poleca się ją osobom
z depresją.
Najlepiej sprawdza się w okresie letnim.

 

Poniżej przykładowe menu
 

Śniadanie
jajko sadzone na 2 pomidorach duszonych na oliwie z solą i pieprzem kajeńskim, tost pełnoziarnisty, 200 g owoców z 2 łyżkami jogurtu naturalnego
szklanka zmiksowanych owoców z 3 łyżkami jogurtu naturalnego, pieczywo pełnoziarniste
z papryką i pomidorem, herbata owocowa
tost z plasterkiem pieczeni, pomidor, szklanka czerwonej herbaty

 

Obiad
zupa - krem z dyni lub leczo, bukiet warzyw na parze oraz surowych: rzodkiewka, papryka pomidor, cebula i czosnek z łyżką sosu winegret, kieliszek czerwonego wina, 200 g czereśni
zupa - krem z pomidorów, ryba pieczona w folii na ostro z melisą i bazylią, sałatka z arbuza
zupa - krem/sos jarzynowy z przewagą selera i pomidora, 100 g makaronu al dente, sałata z surowym szpinakiem z sosem winegret, sałatka z owoców cytrusowych /pomarańcza, banan, grejpfrut, mandarynka, sok z cytryny/

 

Podwieczorek
buraki na ostro, pieczona cukinia, pikle z dyni
100 g ryby pieczonej w folii z 2 strąkami papryki, przyprawione chili, 2 pieczone buraki, morele, wiśnie
200 g pikantnego leczo z tostem

 

Kolacja
szklanka soku z czerwonych owoców, 200 g arbuza i pomarańczy
tost z wędzoną rybą, pomidorem i papryką, sałata, herbata ziołowa, sałatka z owoców cytrusowych
sok z buraków, bukiet warzyw z oliwą i papryką, tost, ryba po grecku

Co pijemy:

 
- na czczo - herbata z hibiskusa, niesłodzony sok z czerwonych owoców
 - herbata czerwona, ziołowa, owocowa, z dzikiej róży
 - soki: pomidorowy, z marchwi, wiśni, malin, porzeczek, buraków
 - na ostro: sok z czerwonych grejpfrutów z tabasco, solą i kroplą oliwy
 - alkohole w małych ilościach: czerwone wino, wytrawne wiśniówki, nalewki z jarzębiny, głogu,
   poprzeczek, koniak
 - przed snem: szklanka niegazowanej wody mineralnej

W górę^