Strona główna - Oferta Centrum - Warsztaty/wyjazdy - Kim jesteśmy - Kontakt - Mapa Strony

"Zobacz - w małym żołędziu drzemie potężny dąb, z niepozornego jajka wykluwa się piękny ptak. Pamiętaj, że w najwznioślejszej wizji twojej duszy zawsze rodzi się Anioł... Marzenia są nasionami rzeczywistości, więc rozsiewaj je świadomie i mądrze"
 
Dieta ziemniaczana

 
 

Ziemniaki są niezwykle bogatym źródłem witamin i cennych
dla zdrowia pierwiastków. W dodatku, stanowią doskonałe uzupełnienie diety odchudzającej, gdyż są niskokaloryczne
i wypełniają żołądek zapewniając na długo uczucie sytości.

Lista chorób i dolegliwości, których objawy łagodzi jedzenie ziemniaków jest naprawdę długa: nadkwasota, wrzody żołądka
i dwunastnicy, nadciśnienie, choroby serca, podagra, niewydolność nerek, a także choroby nowotworowe i osłabienie po naświetlaniu i chemioterapii.
Mają one również silne właściwości odtruwające i oczyszczające organizm, dlatego warto je stosować przy chorobach wątroby, regulowaniu trawienia, oczyszczaniu krwi, leczeniu zgagi.
Dzięki wysokiej zawartości witaminy C podnoszą naszą odporność.

Medycyna doceniła znaczenie ziemniaków przy wszelkich chorobach krążenia, ponieważ zawierają dużo potasu korzystnego dla serca, mięśni i nerwów, regulującego ciśnienie krwi. Potas poprawia też dopływ tlenu do mózgu, co podnosi sprawność umysłu.

Zobaczmy jak bogaty w wartości odżywcze jest ziemniak. Zawiera on:
bardzo dużo witaminy C
witaminy B, B6, B2
potas, siarka, fosfor, magnez, wapń, żelazo, miedź, cynk, jod

Stosując dietę ziemniaczaną starajmy się jeść jak najwięcej ziemniaków postnych /z kwaśnym mlekiem, przyprawami i warzywami/, a okazjonalnie tylko spożywać ziemniaki pieczone na oliwie /np placki ziemniaczane, suflety/.

A oto pozostałe zalecenia diety:

staramy się większość produktów zastępować ziemniakami /kasze, makaron, chleb/
zjadamy około 1 kg kartofli w ciągu doby.
ze względu na silne właściwości oczyszczające organizm należy pić 2 litry płynów dziennie
/woda niegazowana, herbata zielona, malinowa, poziomkowa, z czarnej porzeczki/.
nie gotujemy obranych ziemniaków! Aby zachować witaminę C i potas należy gotować lub zapiekać
je z łupiną.
zawsze odcinamy kiełki i zielone części ziemniaka, ze względu na dużą zawartość szkodliwej
solaniny.
poza ziemniakami możemy spokojnie jeść owoce, marchew, ogórek, paprykę, pomidory, orzechy,
chrupkie pieczywo, jogurt i kefir.

Dieta powinna trwać trzy tygodnie. Starajmy się podczas jej trwania zażywać dużo ruchu, gimnastykować się, pomagając w ten sposób skuteczniej oczyścić się organizmowi z zalegających
w mięśniach i stawach złogów.

 

Poniżej przykład ziemniaczanego menu
 

Śniadanie
250 g twarożku, 200 g owoców, 2 łyżki muesli, kawa lub kakao bez cukru

pełnoziarnisty tost z pomidorem, ogórkiem, owoce, herbata

 

Obiad
kotlety ziemniaczane z pieczarkami, surówka z kiszonej kapusty
ziemniaki zapiekane na blasze z przyprawami, surówka z papryki, pomidora, ogórka

 

Podwieczorek
2 duże pieczone ziemniaki posypane ziołami i polane jogurtem, sok wielowarzywny
2 ziemniaki gotowane w mundurkach z sosem czosnkowym, sok pomidorowy

 

Kolacja
ziemniaki zapiekane z cebulą, pieprzem, solą i jabłkami /po kaszubsku/, kefir
sałatka z gotowanych ziemniaków, marchewki, selera, przypraw z sosem z chudego jogurtu

Co pijemy:

 - na czczo i przed snem woda z cytryną i miodem lub napar ziołowy
 - dużo kefiru, maślanki, chudego jogurtu
 - sok warzywny, pomidorowy

W górę^