Zdrowy tryb życia – 5 prostych zasad na dobry początek

Zdrowy tryb życia to coś, o czym słyszał każdy z nas. Zewsząd jesteśmy atakowani informacjami o prawidłowym żywieniu, redukcji masy ciała i ograniczeniu używek, ale jak to się ma w praktyce? Co powinieneś zrobić, aby wzmocnić swoją barierę ochronną? Co jeść, a czego unikać, żebyś mógł cieszyć się dobrą kondycją przez długi czas?

Zdrowy tryb życia – podstawy

Rzuć palenie i ogranicz alkohol 

Wyniszczających skutków palenia papierosów jest tak wiele, że nie sposób ich wszystkich wymienić. Nikotyna i substancje smoliste wpływają na ciało i umysł. Rzucenie papierosów pozwoli Ci przywrócić prawidłowe ciśnienie krwi, oczyścić płuca i zdecydowanie poprawić kondycję fizyczną. To pierwszy ważny krok do dobrej zmiany. 

Również alkohol w nadmiernych ilościach jest odradzany. Przez częste spożywanie napojów wysokoprocentowych cierpi nasza wątroba, a także cały układ krwionośny. Dodatkowo alkohol może spowodować krwotoczny udar mózgu. Te nieodwracalne zmiany bardzo często zaważają na ludzkim życiu. 

Wprowadź do swojego życia ruch 

Przyjmuje się, że wystarczy 30 minut aktywności fizycznej dziennie, aby móc cieszyć się zdrowiem.To wcale nie oznacza, że powinieneś zapisać się na dodatkowy basen po pracy, czy nagle zacząć biegać. Twoim codziennym ruchem mogą być spacery, ćwiczenia fizyczne w domu czy po prostu aktywna zabawa ze swoimi dziećmi. Każdy rodzaj ruchu jest pożądany i korzystnie wpływa na nasz organizm. Po wprowadzeniu zwykłych spacerów do naszego życia możemy liczyć na takie profity jak: 

  • przyśpieszenie metabolizmu; 
  • prawidłowa praca jelit; 
  • większy spokój psychiczny; 
  • mniejsze ryzyko wystąpienia skurczy nóg; 
  • a nawet zmniejszenie ryzyka udaru o 8%. 

Zdrowy tryb życia jest bardzo łatwy do osiągnięcia, wystarczą nawet niewielkie zmiany, aby móc pochwalić się lepszą kondycją, piękniejszą figurą i ładniejszą cerą! 

Jak zacząć zdrowo żyć? 5 zasad, które na pewno znasz! 

Zdrowy styl życia jest bardzo prosty do osiągnięcia. Już po ograniczeniu alkoholu, rzuceniu palenia i zafundowaniu sobie odpowiedniej dawki ruchu można spokojnie skupić się na posiłkach, które przyjmujemy. Oczywistym jest fakt, że wysoko przetworzone i gotowe dania nie sprzyjają prawidłowej masie ciała, dlatego też staraj się niemal całkowicie z nich zrezygnować. Zamiast „zupek w 5 minut” spróbuj czegoś prostszego i jeszcze szybszego! 

  • Spożywaj 5 posiłków dziennie, bogatych w owoce i warzywa. Dzięki odpowiedniej porcji świeżych produktów zapewnisz sobie prawidłową ilość witamin i minerałów, które przyczyniają się do zachowania dobrej odporności; 
  • dzień zaczynaj od szklanki ciepłej wody z cytryną. Dzięki niej oczyścisz swój organizm i wrzucisz metabolizm na odpowiedni poziom; 
  • jedz regularnie, o stałych porach. W domu staraj się gotować na czas, a do pracy przyrządzaj posiłki tak, aby bistro przepełnione sztuczną żywnością nie kusiło Cię do zakupów; 
  • pij przynajmniej 1,5 l wody dziennie. Odpowiednie nawilżenie poprawi Twoje samopoczucie, a także wpłynie na Twoją cerę;
  • unikaj słodyczy i sztucznych konserwantów. Chociaż kuszą swoim smakiem i zapachem to wcale nie pomagają w utrzymaniu prawidłowej masy ciała. 

Zdrowy tryb życia jest prosty, wystarczy zacząć od drobnych zmian, aby wszystko obróciło się o 180 stopni! 

Dodaj komentarz